Ako vymeniť olej v automatickej prevodovke BMW E46

15.06.2016 18:19

Výmena oleja v automatickej prevodovke BMW E46

 

Všade kolujú všelijaké fámy, že olej v automatickej prevodovke sa dá vymeniť len originál plniacim zariadením. Ak sa nevymení správne, prevodovka sa môže zničiť. Keďže som sám menil olej v automatickej prevodovke, rozhodol som sa poskytnúť vám jednoduchý návod, ktorý zvládne každý zručnejší človek. 

 

 

V automatických prevodovkách by sa mal vymieňať olej približne po 60 000 km. V niektorých autoservisoch informujú zákazníkov, že v automatickej prevodovke je doživotný olej a vymieňať sa nemá.

Možno je to tým, že životnosť auta končí po 150 000 prejazdených kilometroch. Asi je pre autoservis výhodnejšie, keď sa prevodovka pokazí a servis samozrejme zarobí viac na jej oprave, ako by zarobil len na samotnej výmene oleja.

Rozhodol som sa, že ja v svojom aute olej vymením. Nič nie je doživotné a ak má v prevodovke kolovať špinavý olej, určite ju to opotrebuje viac, ako keď sa vymení.  V mojom aute olej doteraz nikto nemenil. Má nabehané 290 000 km. Olej bol hustý čierny a špinavý. Magnet,  na ktorom sa mali usadzovať nečistoty, bol tiež veľmi špinavý.

Olej v automatickej prevodovke určite odporúčam meniť. Predlžíte tým jej životnosť.

 

Typ prevodovky: A5S 390 R

Typ oleja: Olej do prevodoviek: Dexron VI

Typ motora: 320d M47N

Kod motora:  20 4D 4

Výkon : 110 kW/ 150 HP

Palivo: Nafta

 

 

 

Postup pri výmene oleja.

 

Nový filter

 

Nahrejeme auto na prevádzkovú teplotu. Olej bude redší a vytečie skôr.

 

Odkrútime vypustnú skrutku na olejovej vani a necháme starý olej odtiecť.

Môžeme aj vykrútiť trubky na chladenie oleja. V chladiči je tiež asi 0,5 l oleja.

 

Ak je olej vypustený, odkrútime olejovú vaňu. Olejová vaňa drží asi na 20 kusoch skrutiek. Opatrne ju odoberieme. Môžeme si pomôcť aj šraubovákom, ale opatrne, aby sme ne narobili ryhy na mieste tesnenia.

 

Odstránime starý olejový filter. Filter sa vyťahuje smerom dole. Je nasunutý na 2 kusoch  tesniacich gumičiek. Ak nám ostane v prevodovke zaseknutá gumička, ako sa to stalo mne, tak ju odstránime.

 

Okolie prevodovky očistíme. Hlavne dno olejovej vane a magnet, ktorého úlohou je zachytávať nečistoty. Odstránime aj staré tesnenie olejovej vane a očistíme aj prírubu.

 

Nasunieme nový olejový filter.

Položíme na olejovú vaňu nové tesnenie a namontujeme ju na svoje miesto.

 

Do prevodovky sa dosť obťažne nalieva olej. Plniaca skrutka je zboku prevodovky, preto budeme musieť použiť nejaký prípravok na plnenie oleja.  Buď si vyrobíme nejakú pomôcku, alebo použijeme originál pomôcku na výmenu oleja. Niektorí to robia tak, že zoberú nádobu, ktorú položia na strechu auta a hadičku z nádoby vložia do prevodovky.

 

 

Olej nalejeme tak, aby nám začal vytekať cez plniacu skrutku. Potom plniacu skrutku zaskrutkujeme a naštartujeme auto. Olejové čerpadlo si olej z olejovej vane naberie a začne ho prečerpávať.

 

Auto necháme naštartované a plniacu skrutku opäť odskrutkujeme. Pri naštartovanom aute tlačíme olej ďalej, až kým nám zase nezačne vytekať cez plniacu skrutku. Opäť plniacu skrutku uzavrieme.

 

Vojdeme do auta. S autom sa ešte nepohýname. Zaradíme R, počkáme 5 sekúnd, N , počkáme 5 sekúnd, D počkáme 5 sekúnd, SD počkáme 5 sekúnd, Prepneme do manuálu a zaradíme 1,  počkáme 5 sekúnd, zaradíme 2 počkáme 5 sekúnd a zaradíme 3 a počkáme ešte 5 sekúnd. Vyššiu rýchlosť nám prevodovka zaradiť z miesta nedovolí. Preradíme späť do P.

 

Odskrutkujeme  plniacu skrutku na prevodovke a dolejeme olej tak, aby začal vytekať. Zaskrutkujeme plniacu skrutku. Hladinu oleja kontrolujeme pri naštartovanom motore!!!

 

Sadneme do auta a prevezieme sa. Nevytáčame auto do vysokých otáčok !!! Pomalou  jazdou  preradíme všetky rýchlostné stupne. Manuálne preradíme 1 až 5. Potom necháme, nech ich preradí automatická prevodovka. Tým zabezpečíme, že sa z okruhu dostane všetok vzduch von. A je to! Po prejdení niekoľkých km môžeme ešte raz pre istotu skontrolovať hladinu oleja v prevodovke.

 

Počas jazdy si automatická prevodovka ukladá adaptačné hodnoty. Sú to údaje o štýle jazdy. Ak dostanete auto od človeka, ktorý na ňom jazdí pomaly, tak automatická prevodovka bude radiť rýchlostné stupne pomalšie a plynulejšie. Ak kúpite auto od človeka, ktorý má rád športovejšiu jazdu, automatická prevodovka bude zaradzovať rýchlostné stupne rýchlejšie. Pri zmene majiteľa auta je dobré vymazať adaptačné hodnoty automatickej prevodovky. Nech ich prevodovka nastaví na Váš režim jazdy.

 

Zhodnotenie:

Po výmene oleja som na automatickej prevodovke vymazal aj adaptačné hodnoty. Adaptačné hodnoty som vymazal auto - diagnostikou DS-150.  Po výmene oleja a vymazaní adaptačných hodnôt, automatická prevodovka zaradzuje prevodové stupne oveľa rýchlejšie. Najväčší rozdiel je pri športovom režime prevodovky SD. Zrýchlenie auta je oveľa väčšie.

 

Autor článku nenesie žiadnu zodpovednosť za škody spôsobené neodbornou výmenou oleja!!! Článok slúži, ako návod pre ľudí, ktorý už nejakú tú prax v oprave áut majú.

 

Ing. Michal Imre

 

 

 

 

 

Diskusná téma: Výmena oleja v automatickej prevodovke BMW E46

Dátum: 30.10.2016

Vložil: Vlado

Titulok: Teplota oleja pri doplnení-kontrole

Zdravím.
Aká by mala byť teplota oleja/prevodovky pri kontrole hladiny?
Ďakujem

Dátum: 01.07.2017

Vložil: IMRE

Titulok: Re:Teplota oleja pri doplnení-kontrole

Teplota oleja pri kontrole hladiny, ma byť 30 až 50 stupňov.

Dátum: 06.08.2016

Vložil: Milan

Titulok: manuálna prevodovka e46 320d

Dobrý deň pán Imre,
chcem sa opýtať, či uvedený postup sa dá aplikovať aj pri výmene oleja v manuálnej prevodovke, hlavne čo sa týka doplnenia oleja aj po naštartovaní motora, alebo stačí natlačiť v kľudovom stave až kým nevyteká a potom skrutku uzavrieť a už nedopĺňať?
Ďakujem vopred za odpoveď.

S pozdravom Milan

Dátum: 10.08.2016

Vložil: IMRE

Titulok: Re:manuálna prevodovka e46 320d

Dobrý deň,

Ja som v manuálnej prevodovke dopĺňal olej len tak, že som ho nalial pokým nevyteká pri vypnutom motore. Pri manuálnej by to malo byť jedno či je motor naštartovaný, alebo nie tam olej necirkuluje. Pri automatickej sa hladina oleja kontroluje preto pri naštartovanom aute, lebo v prevodovke začne cirkulovať olej, prevodovka si vezme toľko oleja, koľko potrebuje a olej sa naleje po kontrolnú skrutku. Keď sa motor vypne tak všetok olej s prevodovky stečie naspäť do olejovej vane. S pozdravom IMRE

Dátum: 05.08.2016

Vložil: Pavol

Titulok: Pekný článok! :)

Dobrý deň pán Imre;

Mám skúsenosti len s prevodovkou ZF 6HP26. Špeciálne plniace/preplachovacie zariadenie dokáže vymeniť aj olej, ktorý pri demontáži vane prevodovky nevytečie (chladič, hydrodynamicý menič). A pri jej plnení je dôležitá teplota prevodovky/oleja.

Rád by som sa Vás opýtal, kde sa dá zakúpiť spomínaná striekačka?

Ďakujem!

Paľo

Dátum: 06.08.2016

Vložil: IMRE

Titulok: Re:Pekný článok! :)

Dobrý deň,

Striekačku som kúpil v predajni Interauto Bardejove. Cena bola myslím že okolo 40€.

S pozdravom IMRE

Dátum: 07.06.2018

Vložil: AlbertRisse

Titulok: How To Prevent Prostate Problems And Diseases?

The prostate is a vital part of a male's the reproductive system. It secretes fluids that aid in the transportation and activation of sperm. The prostate gland is located just as you're watching rectum, below the bladder and around the urethra. When there is prostate problem, it is almost always really miserable and inconvenient for the patient as his urinary product is directly affected.

The common prostate health problems are prostate infection, enlarged prostate and cancer of the prostate.



Prostate infection, also known as prostatitis, is among the most common prostate-related symptom in men younger than 55 years of age. Infections from the prostate are classified into four types - acute bacterial prostatitis, chronic bacterial prostatitis, chronic abacterial prostatitis and prosttodynia.

Acute bacterial prostatitis will be the least common of all kinds of prostate infection. It is brought on by bacteria perfectly located at the large intestines or urinary tract. Patients can experience fever, chills, body aches, back pains and urination problems. This condition is treated through the use of antibiotics or non-steroid anti-inflammatory drugs (NSAIDs) to relieve the swelling.

Chronic bacterial prostatitis is often a condition associated with a particular defect in the gland along with the persistence presence of bacteria within the urinary tract. It can be a result of trauma to the urinary tract or by infections received from other areas from the body. A patient can experience testicular pain, spine pains and urination problems. Although it is uncommon, it could be treated by removal from the prostate defect followed by the utilization antibiotics and NSAIDs to help remedy the redness.

Non-bacterial prostatitis is the reason approximately 90% of most prostatitis cases; however, researchers have not to establish the causes of these conditions. Some researchers think that chronic non-bacterial prostatitis occur as a consequence of unknown infectious agents while other believe that intensive exercise and high lifting could cause these infections.

Maintaining a Healthy Prostate

To prevent prostate diseases, an appropriate meals are important. These are some with the actions you can take to keep your prostate healthy.

1. Drink sufficient water. Proper hydration is necessary for health and wellness and it will also keep the urinary track clean.

2. Some studies declare that several ejaculations a week will help to prevent cancer of prostate.

3. Eat beef sparingly. It has been shown that consuming over four meals of beef every week will increase the probability of prostate diseases and cancer.

4. Maintain an appropriate diet with cereals, vegetable and fruits to make sure sufficient intake of nutrients required for prostate health.

The most critical measure to adopt to make certain a proper prostate is always to go for regular prostate health screening. If you are forty years old and above, you must select prostate examination one or more times 12 months.

Vyhľadávanie

Kontakt

Ing. Michal Imre - IMRE Koprivnica 114
Koprivnica
086 43
00421911921274 IČO: 46 299 386
DIČ: 108 324 83 42
č.ú: 0452037090/0900
IBAN: SK80 0900 0000 0004 5203 7090
BIC S.W.I.F.T.: GIBASKBX